Tuesday, April 7, 2009

De wereld van muziek

Het is weer even geleden eer ik m'n hoofd leeggespuid hier, dus tijd om nog eens wat ruimte te maken hierboven.

De afgelopen weken hebben vooral in het teken van de muziek gestaan.
's Avonds kan er meestal gitaarmuziek uit m'n kamer gehoord worden, nu ik dat instrument (weer) heb opgenomen. Eindelijk een instrument dat ik op m'n kamer vlot kan spelen (trombone is te luid om in de hallen te spelen, en de bureau is ietwat te hoog om deftig piano op te spelen).
Sinds dit weekend heb ik, naast de repetities voor de UCLAN Concert Band, een nieuwe plaats gevonden voor trombone spel (behalve de repetitielokalen in de MediaFactory, maar die moet je zo lang op voorhand reserveren, en ze worden ook niet altijd opengemaakt, en tijdens het weekend lijkt dit al helemaal niet zo te zijn): Sandbox. De ruimte daar is vrij goed afgesloten, en als gevolg heb ik de zondagmiddag dan maar voor een groot stuk daar doorgebracht.

Verdere activiteiten bedragen het spelen der game (mis ik Sören wel voor, met twee samenspelen is zoooo veel aangenamer dan alleen, een probleem waar ik nog een oplossing voor moet vinden terug in België  (tijd om eens sociaal te worden daarginds :) )

Sinds zondag(9 dagen geleden) heb ik ook Fallout3 (ok, dat is wel iets dat je helemaal alleen speelt), een meesterwerkje van de handen van Bethesda. Het betreft een rollenspel in Washington D.C. na een kernoorlog in de toekomst.
Het spel heeft op GDC o.a. ook de prijs gekregen voor beste verhaal, en het leek me dan ook tijd om het eindelijk eens binnen te halen.
Prachtige beelden, een schitterend gevoel voor detail in de (grote) wereld en een meeslepend verhaal lijken dit spel goed te omschrijven.

In verder gamenieuws, is dit nog iets interessants:
Volgens een studie (bij 391 gamers, waarvan 86% mannelijk) blijkt dat gamers die er verslaafd aan lijken te zijn dezelfde negatieve sociale eigenschappen vertonen die ook verbonden worden aan het Asperger syndroom.
(http://uk.gamespot.com/news/blogs/sidebar/909182374/26324500/study-gamers-show-autistic-traits.html)
De onderzoekers denken dat er een correlatie zou bestaan tussen hoe groot de kans is dat een persoon gamed en de kans dat deze een vorm van het autismespectrum hebben.

Me dunkt een interessante stelling, maar gezien de zeer grote groep gamers die sociaal wel perfect functioneert, en het kleine aantal ondervraagden, heb ik toch ietwat m'n twijfels over de ideeën (hoewel ze ergens wel logisch lijken, afgaande van het denkpatroon dat door een spel wordt gestimuleerd).

Verder rest me nog het advies aan allen om eens te luisteren naar Chris Duarte, een schitterend bluesmuzikant.

De groeten daar aan de andere kant aan het kanaal!


 

Ps: ik heb het plan opgevat om meer te posten, maar in kleinere posts. Voor de rest zal het ook niet alleen meer over m'n verblijf in Preston gaan, aangezien daar echt niet zo veel over te vertellen valt J

No comments: